Stosowane właściwie w miejscu pracy Instant Messaging może pomóc stać się bardziej wydajne. Technologia ma długą drogę w ciągu ostatniej dekady. Na początku nowego tysiąclecia, wiele firm nadal używali faks i e-mail stał się podstawową formą bezpośredniej komunikacji. Teraz komunikatory przejmuje jako naszego najbardziej bezpośrednim środkiem komunikacji.

Czym jest komunikatory?

Według Wikipedii, komunikatorów (IM) jest formą bezpośredniej komunikacji tekstowej między dwoma lub większą liczbą osób korzystających z komputerów lub innych urządzeń w czasie rzeczywistym.

Zalety korzystania z komunikatorów

Komunikatory to wygodny i szybki sposób na uzyskanie informacji. Po zalogowaniu się do czatu pojawi się możliwość ukrycia się przed innymi IMers lub zaznacz swoją obecność. Funkcja świadomości obecność pozwala również sprawdzić, czy ktoś w wybranej listy korespondentów jest obecnie przy biurku i dostępne. Jeśli masz pytanie, które wymaga natychmiastowej odpowiedzi, można następnie wysłać wiadomość i uzyskać natychmiastową odpowiedź. Ten okazuje się być wielką zaletą, za pomocą poczty elektronicznej, który siedzi w indywidualnej skrzynce odbiorczej czeka być fizycznie otwarte i przeczytać przed otrzymaniem odpowiedzi. Bezpośredniość tego procesu może być prawdziwą oszczędność czasu dla pracowników i klientów.

European Single Electronic Format

Według naukowców z Uniwersytetu w Kalifornii i Ohio State University, IM mają jakieś konkretne korzyści, jakie można stosować w miejscu pracy. IM udowodniła, aby zaoszczędzić czas, gdy ktoś zastępuje go dla bardziej tradycyjnych komunikacji, takie jak telefon lub email. Badania wykazały, że gdy IM użyto rozmowy były krótsze niż rozmów telefonicznych i był mniej uciążliwy dla pracownika. Krótsze rozmowy i mniej zakłóceń zwiększona produktywność pracowników.